Avtalsvillkor och rättigheter

Vi vill att du som är kund hos oss ska vara nöjd och att din el fungerar som den ska. Här kan du läsa mer om avtal och de rättigheter du har hos Vattenfall Försäljning.

Man och kvinna framför dator

VÅRA KUNDLÖFTEN TILL DIG

  • Du får din el i rätt tid
  • Vill du bli kund hos oss ska det ske på den dag vi kommit överens om. Blir vi försenade får du 300 kronor i kompensation.
  • Du behöver inte betala för gammal el
  • Har vi missat att fakturera dig elkostnader som är äldre än ett år, så behöver du inte betala dessa. 
  • Du får hjälp att hitta ett elavtal som passar dig
  • Du som är privatkund ska få hjälp av oss att välja ett avtal som passar dig och ditt boende. Kontakta oss så hjälper vi dig. Om du redan är kund hos oss kan du också teckna nytt avtal på Mina sidor. 
    • Vi uppmanar till ett aktivt val av elavtal 
    • Du som är privatkund och har Anvisningsavtal kommer att uppmärksammas om detta och uppmanas att göra ett aktivt val av elavtal.
    • Du får ta med dig ditt elavtal med oss när du flyttar
    • Du som är privatkund och redan har tecknat ett elavtal med oss och vill behålla det, kan ta med dig avtalet när du flyttar till ett nytt boende. Om du vill ta med dig ditt avtal i flytten så kontaktar du oss så hjälper vi dig.
  • Ditt elavtal förnyas automatisk när det löper ut
  • Du som är privatkund och som har tecknat ett elavtal med oss kommer inte att hamna på Anvisningsavtal när ditt avtal löper ut.

Våra Kundlöften till dig (PDF)

Allmänna avtalsvillkor