Smarta hem
Våra Smarta hem-tjänster upphör
Om du idag använder en eller flera av våra Smarta hem-produkter, exempelvis Smart Plug, Smart Temp eller EnergyWatch behöver du känna till att dessa tjänster upphör den sista juli 2019. Sedan drygt ett halvår tillbaka ingår inte Smarta hem-produkterna i vårt sortiment.
Från och med den 1 augusti 2019 kommer Vattenfall inte längre tillhandahålla något IT- eller systemstöd för dessa produkter. Det innebär att de funktioner som produkterna tillhandahåller upphör, och du kommer därför tyvärr inte längre kunna använda dem.
Vi ersätter produkter som är yngre än tre år
Har du köpt Smarta hem-produkter från oss och de inte är äldre än tre år per den 31 januari 2019 har du rätt till ersättning. Tre år motsvarar den tid som vi ansvarar för enligt lag. Du har då fått ett brev från oss. Om du inte fått ett brev eller om uppgifterna i brevet är felaktiga kan du komplettera genom att fylla i formuläret, så kontaktar vi dig.
Kom ihåg att bifoga kvitto eller ange ordernummer.
Har du frågor är du välkommen att kontakta oss via energibutik@vattenfall.com eller på telefon 020-23 00 90, vardagar 8–18.