Reklamation av solceller och solcellsbatteri & försäkringsärenden

Nedan kan du göra en reklamation av solceller samt solcellsbatteri eller anmäla ett försäkringsärende om du har köpt från Vattenfall.​ Har din egendom skadats i samband med leverans vänder du dig till transportföretaget. Vill du beställa solceller så räknar du på ditt tak och gör därefter en intresseanmälan.
Räkna på ditt tak

Gäller reklamationen en skada?*

Vad gäller reklamationen?*

För att vi ska kunna bedöma din reklamation ber vi dig att förtydliga ditt ersättningsanspråk samt styrka detta genom att bifoga ett underlag, t. ex. kvitton.

Bifoga dokument eller bild

Välj fil
jpg, png, pdf

Tänk på att inte ladda upp filer som innehåller känsliga personuppgifter, exempelvis ett kontrakt eller ett foto med en eller flera personer på.

Uppgifter markerade med asterisk (*) måste fyllas i innan du kan skicka in reklamationen.

Säkerhetskontroll

Ange tecknen nedan

Hantering av personuppgifter

För att du ska kunna få bästa möjliga service av oss så behöver vi hantera dina personuppgifter. Vi samlar bara in dina personuppgifter när det finns lagligt stöd i dataskyddsförordningen (GDPR). Vanliga anledningar till att vi hanterar dina personuppgifter kan till exempel vara i syfte att utföra en tjänst som du har begärt eller som del av relationen med dig som kund, intressent, ombud eller leverantör.

Mer information om hur vi behandlar personuppgifter och vilka rättigheter du har enligt gällande dataskyddslagstiftning hittar du på https://www.vattenfall.se/personuppgifter/. Du kan nå vårt dataskyddsombud på dpo.nordics@vattenfall.com eller 08-739 50 00. Frågor som rör personuppgiftsbehandling kan du ställa till dataskyddsombudet eller via det allmänna kontaktformuläret på vår webb.