Reklamation av solceller & försäkringsärenden

Vi gör alltid vårt yttersta för att du ska bli nöjd, men ibland går någonting fel. Om exempelvis din leverans försenats eller din solcellsanläggning eller egendom skadats i samband med installationen kan du göra en reklamation nedan. Du kan också anmäla skador som är försökringsärenden.

Vid eventuella egendomsskador i samband med leverans ska du vända dig till transportföretaget.

Gäller reklamationen en skada? *

Vad gäller reklamationen? *

Bifoga dokument eller bild

Välj fil
jpg, png, pdf

Tänk på att inte ladda upp filer som innehåller känsliga personuppgifter, exemeplvis ett kontrakt eller ett foto med en eller flera personer på.

Uppgifter markerade med asterisk (*) måste fyllas i innan du kan skicka in reklamationen.

Säkerhetskontroll

Ange tecknen nedan

Hantering av personuppgifter

För att du ska kunna få bästa möjliga service av oss så behöver vi hantera dina personuppgifter. Vi samlar bara in dina personuppgifter när det finns lagligt stöd i dataskyddsförordningen (GDPR). Vanliga anledningar till att vi hanterar dina personuppgifter kan till exempel vara i syfte att utföra en tjänst som du har begärt eller som del av relationen med dig som kund, intressent, ombud eller leverantör.

Mer information om hur vi behandlar personuppgifter och vilka rättigheter du har enligt gällande dataskyddslagstiftning hittar du på https://www.vattenfall.se/personuppgifter/. Du kan nå vårt dataskyddsombud på dpo.nordics@vattenfall.com eller 08-739 50 00. Frågor som rör personuppgiftsbehandling kan du ställa till dataskyddsombudet eller via det allmänna kontaktformuläret på vår webb.