
Ändra betalsätt
Ändra betalsätt till det som passar dig bäst: e-faktura, autogiro eller via Kivra.
Här får du hjälp att förstå begrepp och att hitta information på din Nätverka Batteri-faktura.
1. Kunduppgifter | 2. Betalningsuppgifter | 3. Betalningsavi | 4. Din anläggning | 5. Ditt avtal | 6. Specifikation Nätverka | 7. Fotnot inkl besparingsinformation
Ditt kundnummer, fakturanummer, fakturadatum och fakturaadress. Fakturadatum är datumet då fakturan skapades hos oss.
Fakturans totalbelopp, förfallodatum, vårt bankgironummer, OCR-numret för din betalning och vilken faktureringsperiod beloppet avser. Vid pengar tillgodo eller lågt belopp visas en informationstext som talar om hur beloppet på din faktura kommer att hanteras. Om fakturan understiger 50 kronor står det 0 kronor att betala och beloppet överförs till nästa månad.
I avin finns alla uppgifter du behöver för att betala din faktura, samt betalningsmottagare.
Har du valt autogiro så har du tillgång till uppgifterna på avin via Mina sidor. Har du autogiro dras pengar från ditt bankkonto på förfallodagen.
Här ser du vilken typ av Nätverka-avtal du har och avtalets giltighetstid.
Det här är belopp som vi är skyldiga dig och som dras från summan av din totala elfaktura.
Nätverka ersättning är summan du tjänat på att bidra till Svenska kraftnäts stödtjänster. Hur mycket du tjänat beror bland annat på hur mycker batterikapacitet du kunnat bidra med och Svenska kraftnät betalat för stödtjänster under månaden.
Det här är belopp som du är skyldig oss och som läggs på din totala elfaktura.
Ändra betalsätt till det som passar dig bäst: e-faktura, autogiro eller via Kivra.
Om du har svårt att betala en faktura kan du delbetala eller skjuta upp den.
Hittar du inte svaret på din fråga? Läs igenom våra vanliga frågor och svar för att hitta det du söker.