Det ger dig ett komplett system som automatiskt styr uppvärmningen av ditt hus, spar energi och ökar komforten. Gör både nya och gamla värmesystem uppkopplade och smarta, så att du kan tänka på annat än uppvärmning.
Genom att testa nya tjänster, såsom värmestyrning, tillsammans med andra externa partners vill vi skapa förutsättningar för en ökad effektivisering och komfort hos kund.
Ett permanent hus eller fritidshus på Vattenfalls elnätsområde samt ett elhandelsavtal med Vattenfall
Vattenburen värme styrd med hjälp av en utegivare. För en komplett lista över de system som stöds: https//ngenic.se/kompatibilitet/
En smartphone
Möjlighet att vara aktiv och svara på frågor under testperioden som på går till 30 april 2018
Uppkoppling via bredband – bredbandet måste alltid vara påslaget och kopplat till en router som har en ethernetutgång. Har du ett fritidshus så måste du därför skaffa antingen mobilt eller fast internet.
Efter testperiodens slut får du som testpilot möjlighet att behålla Tune-systemet genom att fortsätta abonnera på tjänsten mot då gällande prislista. Just nu är det 49 kr/månad (ord.pris är för närvarande 2 495 kr + 49 kr/månad). Du kan även köpa loss systemet för halva kostnaden. Just nu 2 495 kr (ord.pris är för närvarande 4 995 kr).
Om du inte vill behålla utrustningen efter testperiodens slut ansvarar du för att återlämna den till Ngenic.
Utrustning skickas till: Ngenic Kungsgatan 41, 3tr 753 21 Uppsala
Ska du flytta under testperioden ska du anmäla att du är deltagare i Energichecken Värme till Vattenfall. Om du byter kontaktuppgifter (e-post och telefon) skall detta anmälas till Vattenfall på energichecken@vattenfall.com.
Som testpilot kan du avbryta ditt deltagandet i Energichecken Värme. Då förväntas du att svara på frågor kring anledningarna till att du valt att avbryta testet i förtid samt skicka all utrustning i retur.
Det är du själv som installerar hårdvaran. Instruktioner får du steg för steg via appen. Ett fördjupande dokument finns också, installation samt felsökning Utrustningen består av ett Tune-system som kopplas till ditt vattenburna värmesystem.
Hjälp vid installationen finns att få via installationsguiden i appen. Uppstår problem vid installationen hjälper vi dig. Ring oss på 073-985 90 på vardagar kl 8-17 eller skicka e-post till support@ngenic.se.
Vår gateway kan lagra styrning i tolv timmar framåt, så även om ditt Internet går ner kan vi styra efter historik och statistik från just ditt hus. Och skulle internet ligga nere under en längre tid så lämnar vi automatiskt över styrningen till ditt värmesystem.