Felanmäl problemet till oss
Vi hanterar inkommande ärenden vardagar mellan kl. 08-18. Bor du i lägenhet ska du istället ta kontakt med din fastighetsägare eller bostadsrättsförening.
Här går vi igenom vad du kan göra om du upptäckt en läcka från din fjärrvärmecentral.
Felsökningens olika steg:
1. Vid stor läcka | 2. Vid liten läcka i fjärrvärmecentralen | 3. Om det läcker från rören
Om det läcker det mycket vatten från din fjärrvärmecentral och du upplever problemet som akut bör du ringa oss direkt på 020-82 40 40.
Om det inte rör sig om en stor läcka kan du gå vidare till nästa steg.
Vi hanterar inkommande ärenden vardagar mellan kl. 08-18. Bor du i lägenhet ska du istället ta kontakt med din fastighetsägare eller bostadsrättsförening.
Om du är i behov av direktsupport eller support under helg- och kvällstid rekommenderar vi att du tar kontakt med en behörig VVS-montör.
Ring oss dygnet runt på 020-82 40 40 om det läcker ut vatten på gatan eller om det sker en större läcka inne hos dig.