Med ett serviceavtal får din värmecentral regelbundna kontroller vartannat år under vinterperioden oktober–mars. Du slipper själv hålla reda på när det är dags, vi kontaktar dig och bokar en tid.
Precis som alla maskiner och motorer behöver värmeväxlaren regelbundet ses över för att fungera så effektivt som möjligt. Med ett serviceavtal kan du luta dig tillbaka och låta en erfaren tekniker säkerställa att din fjärrvärmecentral fungerar optimalt. Det är ett tryggt och enkelt sätt att minska risken för oförutsedda störningar och reparationer.
Med ett serviceavtal får din värmecentral regelbundna kontroller vartannat år under vinterperioden oktober–mars, vi kontaktar dig för tidsbokning. Servicen genomförs av en tekniker som går igenom och besiktigar fjärrvärmecentralen.
Efter servicebesöket får du ett skriftligt serviceprotokoll med vad som genomförts. På så sätt får du reda på centralens skick och eventuella åtgärder som behöver göras för att den ska fungera så bra som möjligt. Risken för oförutsedda störningar i fjärrvärmecentralen minskar och du säkerställer att värmeleveransen utnyttjas effektivt.
Vi har möjlighet att utföra serviceavtal på följande modeller av fjärrvärmecentraler:
Har du en annan fjärrvärmecentral och är intresserad av service rekommenderar vi att du tar kontakt med en leverantör för just din fjärrvärmecentral.
Är du osäker på vilken modell din fjärrvärmecentral är? På varje fjärrvärmecentral finns en märkplåt med information. Placeringen av märkplåten kan variera beroende på modell, men du hittar den vanligtvis på fjärrvärmeskåpet/fjärrvärmetunnan eller bakom värmeväxlaren.
Debitering
Kostnaden debiteras månadsvis som ett tillägg på den ordinarie fjärrvärmefakturan.
Tillkommande arbete
Om det krävs ytterligare åtgärder på fjärrvärmecentralen utöver de som ingår i servicebesöket så utförs dessa först efter överenskommelse med dig. Dessa debiteras separat.
Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta kundservice.