Felanmäl problemet till oss
Vi hanterar inkommande ärenden vardagar klockan 8–17. Bor du i lägenhet ska du istället ta kontakt med din fastighetsägare eller bostadsrättsförening.
Här går vi igenom vad du kan göra om du upptäckt en läcka från din fjärrvärmecentral.
Felsökningens olika steg:
1. Vid stor läcka | 2. Vid liten läcka i fjärrvärmecentralen | 3. Om det läcker från rören
Om det läcker det mycket vatten från din fjärrvärmecentral och du upplever problemet som akut bör du ringa oss direkt på 020-82 40 40.
Om det inte rör sig om en stor läcka kan du gå vidare till nästa steg.
Om du ser en läcka i något av rören som leder fram till din värmeväxlare kan det hjälpa att byta packning eller spänna åt kopplingen.
Är du osäker på hur du gör bör du kontakta en VVS-montör.
Vi hanterar inkommande ärenden vardagar klockan 8–17. Bor du i lägenhet ska du istället ta kontakt med din fastighetsägare eller bostadsrättsförening.
Om du är i behov av direktsupport eller support under helg- och kvällstid rekommenderar vi att du tar kontakt med en behörig VVS-montör.
Ring oss dygnet runt på 020-82 40 40 om det läcker ut vatten på gatan eller om det sker en större läcka inne hos dig.