Tjänster och Service
Precis som alla maskiner och motorer behöver fjärrvärmecentralen regelbundet ses över för att fungera så effektivt som möjligt. Vi kan hjälpa dig att se över fjärrvärmecentralen, enstaka gånger eller regelbundet.
Se samtliga tjänster här nedan.
Serviceavtal
Med ett serviceavtal får din fjärrvärmecentral regelbunden tillsyn och genomgång. Besöket genomförs oftast mellan oktober och mars. För detta betalar du en avgift på 67 kronor per månad.
Besiktningsbesök
Med ett besiktningsbesök så får du vid ett tillfälle en komplett genomgång av din fjärrvärmecentral. Besiktningsbesöket kostar 1 700 kronor.
Felavhjälpning
Om din fjärrvärmeväxlare inte är lika effektiv som den har varit, eller om den går sönder kan du beställa servicearbeten och reparation från oss. Innan du bokar tid för hjälp, kontrollera att det inte är fjärrvärmenätet som är avstängt.
Felanmälan
Misstänker du att något är fel med fjärrvärmen? Kontrollera i första hand fastighetens fjärrvärmecentral och övriga berörda system. Om du inte kan göra det själv, kontakta din fastighetsägare eller ansvarig i bostadsrättsföreningen. Ofta beror avbrott på ett fel i fastighetens egen fjärrvärmecentral och då är det fastighetsägaren som är ansvarig för eventuell åtgärd.
Vid fel i fjärrvärmeleveransen, ring oss på 020-82 58 58.
Kontakta oss
Kontakta kundservice om du har några frågor rörande fjärrvärme.
Telefon: 020-36 00 36
Vardagar kl 8–18
Vanliga frågor och svar
Här hittar du de vanligaste frågorna vi får om fjärrvärme.
Visste du att...
Fjärrvärmenätet består av 24 000 km rör, som skulle räcka halvvägs runt jorden om det lades ut runt ekvatorn.