Frågor och svar om Mina Sidor

 

Välj ämne:

Allmänt

För dig som Vattenfallkund finns flera tjänster och funktioner. Du kan bland annat:

  • Se dina avtal och priser
  • Följa och lär känna din energianvändning. Du kan också jämföra din elanvändning med tidigare perioder.
  • Se alla dina fakturor fem år tillbaka i tiden.

För att logga in behöver du ditt kundnummer och din personliga kod. Dessa uppgifter finner du uppe till höger på din faktura, om du är ny kund hos oss får du dina inloggningsuppgifter med första fakturan. Kundnumret består av tio (10) siffror och pinkoden av fyra (4). Har du inte tillgång till en faktura kan kontakta oss på 020-82 00 00 så hjälper vi dig.

Logga in på Mina sidor 

Observera att du antingen måste logga in med kundnummer och pinkod ELLER den e-post och det lösenord du själv valt.  För att använda din e-post måste du först logga in på Mina sidor och registrera den.

Om du har registrerat en e-postadress via Mina Sidor kan du återställa det. Du får då en länk skickad till din e-postadress där du har möjlighet att välja ett nytt lösenord.

Beställ nytt lösenord 

Om du har glömt vilken e-postadress du registrerat måste du logga in med ditt kundnummer och pinkod som du finner uppe till höger på din faktura. Under Min profil på Mina sidor kan du sedan se vilken e-postadress du valt.

När du är inloggad på Mina sidor kan du under Min profil välja att registrera en e-postadress och ett lösenord som du sedan kan använda när du loggar in. Du kan inte ändra kundnummer eller pinkod.

Lösenordet måste vara 6-10 tecken långt och innehålla både stora och små bokstäver samt minst en siffra.

Du kan alltid logga in med ditt kundnummer och pinkod även om du registrerat e-post och lösenord för inloggning.

När du gjort tre felaktiga inloggningsförsök blir ditt konto spärrat.

Har du försökt logga in med kundnummer blir ditt konto automatiskt upplåst efter 24 timmar. Innan dessa 24 timmar har passerat kan kontot inte låsas upp. När kontot låsts upp har du endast ett försök på dig att logga in innan kontot åter blir låst.

Har du försökt logga in med e-post måste du använda kundnummer och PIN-kod för att låsa upp ditt konto.

Observera att du antingen måste logga in med kundnummer och pinkod ELLER den e-post och det lösenord du själv valt. Ditt kundnummer och pinkod hittar du längst upp till höger på din faktura. För att använda din e-post måste du ha registrerat den på Mina sidor.

Mina sidor mobilapp

Appen fungerar i Androidbaserade telefoner med Androidversion 2.3 samt 4.X eller högre. 

För iPhone gäller iOS 5.1 eller högre. 

Kom ihåg! Om du har en väldigt liten skärm kan det vara svårt att använda appen.

För att logga in på Mina sidor behöver du ditt kundnummer och din personliga kod. Dessa uppgifter finner du uppe till höger på din faktura, om du är ny kund hos oss får du dina inloggningsuppgifter med första fakturan. Kundnumret består av tio (10) siffror och pinkoden av fyra (4).

Observera att du antingen måste logga in med kundnummer och pinkod ELLER den e-post och det lösenord du själv valt.  För att använda din e-post måste du först logga in på Mina sidor och registrera den.

Om du väljer "Håll mig inloggad" så sparas dina uppgifter och du behöver inte logga in i appen igen. Det är då först när du väljer att logga ut från appen som du behöver logga in igen.

Har du glömt ditt lösenord så kan du genom att fylla i din registrerade e-postadress beställa en länk som gör att du kan återställa lösenordet.

Ändra lösenord

Om du har glömt vilken e-postadress du registrerat kan du alltid logga in med ditt kundnummer och pinkod som du finner uppe till höger på din faktura. Under Min profil på Mina sidor kan du sedan se vilken e-postadress som är registrerad.

Appen laddas ned gratis via Google Play eller Appstore.
Ladda ner på Appstore
Ladda ner på Google Play