Felanmälan

Felanmälan av Mina sidor

På Mina sidor hittar du bland annat information om och kan utföra ärenden gällande din förbrukning, dina avtal och fakturor.

Om något är fel med tjänsterna eller om du har problem med att logga in kan du anmäla det här. Vi tar också tacksamt emot din feedback och förbättringsförslag. Självklart går det också bra att ringa oss för att få hjälp. 

Saknar du förbrukning?

Troligen beror det på en viss fördröjning i insamlingen av mätvärdena, det kan ibland dröja några dygn innan vi får in dem. De rapporteras in så snart de är oss till handa.  

Just nu har vi problem med insamlingen av mätvärden från fjärrvärme.

Relaterade frågor och svar

För att logga in behöver du ditt kundnummer och din personliga kod. Dessa uppgifter finner du uppe till höger på din faktura, om du är ny kund hos oss får du dina inloggningsuppgifter med första fakturan. Kundnumret består av tio (10) siffror och pinkoden av fyra (4). Har du inte tillgång till en faktura kan kontakta oss på 020-82 00 00 så hjälper vi dig.

Logga in på Mina sidor 

Observera att du antingen måste logga in med kundnummer och pinkod ELLER den e-post och det lösenord du själv valt.  För att använda din e-post måste du först logga in på Mina sidor och registrera den.

När du gjort tre felaktiga inloggningsförsök blir ditt konto spärrat.

Har du försökt logga in med kundnummer blir ditt konto automatiskt upplåst efter 24 timmar. Innan dessa 24 timmar har passerat kan kontot inte låsas upp. När kontot låsts upp har du endast ett försök på dig att logga in innan kontot åter blir låst.

Har du försökt logga in med e-post måste du använda kundnummer och PIN-kod för att låsa upp ditt konto.

Observera att du antingen måste logga in med kundnummer och pinkod ELLER den e-post och det lösenord du själv valt. Ditt kundnummer och pinkod hittar du längst upp till höger på din faktura. För att använda din e-post måste du ha registrerat den på Mina sidor.

Har du glömt ditt lösenord så kan du genom att fylla i din registrerade e-postadress beställa en länk som gör att du kan återställa lösenordet.

Ändra lösenord

Om du har glömt vilken e-postadress du registrerat kan du alltid logga in med ditt kundnummer och pinkod som du finner uppe till höger på din faktura. Under Min profil på Mina sidor kan du sedan se vilken e-postadress som är registrerad.

Du kan se dina tim-/och dygnsförbrukning om du har Vattenfall Eldistribution AB som nätägare, är timdebiterad elhandelskund eller värmekund. Saknas de ändå kontakta kundservice.

Det kan ibland förekomma viss fördröjning av insamlingen av mätvärden från värme. Ser du inte din tim-/dygnförbrukning efter några dagar så kontakta oss.

Fyll i formuläret

 *
krävs
krävs Ogiltigt
krävs Ogiltigt
Förnamn krävs Ogiltigt Förnamn

Efternamn krävs

Ogiltigt Efternamn

Personnummer krävs

Fyll i ditt personnummer: xxxxxxxx-xxxx eller xxxxxx-xxxx

krävs

krävs

Fyll i ditt postnummer xxx xx

krävs

krävs

Inte ett giltigt

E-postadress som krävs

Inte en giltig E-postadress

Välj Fil
krävs Ogiltigt
 *

Beskriv ditt ärende krävs

 *

krävs

 *

krävs

 *

krävs

 *

krävs

 *

krävs

 *

Svar krävs

 *

Svar krävs

 *

Svar krävs

 *

Svar krävs

 *

Svar krävs

 *

Svar krävs

Uppgifter markerade med asterisk (*) måste fyllas i.

Captcha krävs Ogiltigt captcha