Se din faktura

Dina fakturor

För att se och ladda hem en kopia på din faktura loggar du in på Mina sidor. Under Mina fakturor hittar du alla dina fakturor från oss upp till fem år tillbaka i tiden.

På fakturan hittar du information som:

  • OCR-numret du använder som betalningsreferens
  • Fakturabeloppet som du ska betala
  • Fakturans förfallodatum
  • Periodens förbrukning (som fakturan baseras på)

 

Se din faktura

Relaterade frågor och svar

Om du loggar in på Mina sidor kan du, under Mina fakturor, se din betalstatus på samtliga fakturor från oss.

Var uppmärksam på att det kan ta upp till tre bankdagar från det att du gjort din betalning tills betalningen är oss tillhanda och har registrerats i våra system.

Logga in på Mina sidor

När din nästa faktura kommer beror på ditt faktureringsintervall. Vi skickar ut fakturan mellan den andra och nionde aktuell månad. På Mina sidor kan du kontrollera ditt intervall och se alla dina fakturor samt betalstatus och betalningsuppgifterna du behöver för att betala din faktura.

Se faktureringsintervall och fakturor

För att logga in behöver du ditt kundnummer och din personliga kod. Dessa uppgifter finner du uppe till höger på din faktura, om du är ny kund hos oss får du dina inloggningsuppgifter med första fakturan. Kundnumret består av tio (10) siffror och pinkoden av fyra (4). Har du inte tillgång till en faktura kan kontakta oss på 020-82 00 00 så hjälper vi dig.

Logga in på Mina sidor 

Observera att du antingen måste logga in med kundnummer och pinkod ELLER den e-post och det lösenord du själv valt.  För att använda din e-post måste du först logga in på Mina sidor och registrera den.

Våra fakturor skickas alltid i efterskott. Om du är ny kund hos oss och ännu inte fått välja faktureringsintervall så kommer fakturan troligtvis två månader efter avtalsstart.

Om din faktura har kommit bort och du har en gammal faktura så kan du logga in på Mina sidor och där se ifall vi har skickat den till dig, där finns också alla nödvändiga uppgifter för att betala fakturan. Här kan du även kontrollera ditt faktureringsintervall.

Logga in på Mina sidor

Om en faktura inte är betald innan förfallodatum skickar vi automatiskt ut en påminnelse. Observera att avgiften för påminnelsen är 60 kronor och kommer att läggas på nästkommande faktura.

Har du fått en påminnelse trots att du betalat fakturan?

Kontrollera först att du angivit rätt OCR-nummer och belopp på din inbetalning - båda uppgifterna finns på det förtryckta inbetalningskortet.

Om OCR-nummer eller belopp avviker från det som är skrivet på fakturan, eller om uppgifterna är otydligt handskrivna, måste betalningen bearbetas manuellt när den matchas mot din faktura. Det kan ta någon dag extra och därför kan en påminnelse ha skickats till dig.