Anmäla strömavbrott

Behöver jag anmäla?

Är du kund hos Vattenfall Eldistribution kan du själv se om avbrottet redan är registrerat. Om det redan är registrerat betyder det att vi jobbar på att avhjälpa felet och du behöver inte anmäla det till oss. Eventuell avbrottsersättning utgår automatiskt på kommande faktura. I avbrottskartan kan du också följa utvecklingen på avbrottet.

Om du har en annan elnätsleverantör är det dit du ska vända dig för information om eventuellt avbrott. Se vem som äger elnätet där du bor.

Har du ett pågående strömavbrott som inte syns på kartan så ringer du in och anmäler det.

Felanmälan (öppet dygnet runt) 020-82 58 58

Se registrerade strömavbrott

Kontrollera avbrottet

  • Är jag helt eller delvis utan el?
  • Kontrollera om en säkring har gått, det kan vara antingen en huvudsäkring eller en säkring i din elcentral. 
  • Är även dina grannar utan el?
  • Har grannen ström är det troligen fel på din egen anläggning, kontrollera dina säkringar. Om det även där är mörkt och strömlöst kan det bero på ett fel i elnätet.