Anmäla fjärrvärmeavbrott

Om du har ett avbrott

Misstänker du att något är fel med fjärrvärmen? Kontrollera i första hand fastighetens fjärrvärmecentral och övriga berörda system. Om du inte kan göra det själv, kontakta din fastighetsägare eller ansvarig i bostadsrättsföreningen. Ofta beror avbrott på ett fel i fastighetens egen fjärrvärmecentral och då är det fastighetsägaren som är ansvarig för eventuell åtgärd.

Vid planerade avbrott meddelar vi fastighetsägaren i god tid innan avbrottet. Vid ett akut eller oplanerat avbrott informeras fastighetsägaren så fort det är möjligt.

Du kan se planerade och oplanerade avbrott på vår avbrottskarta för fjärrvärme. Vid fel i fjärrvärmeleveransen, ring oss dygnet runt på 020-82 58 58.

Se aktuella fjärrvärmeavbrott

Problem med fjärrvärmeväxlare

Du ansvarar själv för din värmeväxlare. Om din den inte är lika effektiv som den har varit, eller om den går sönder kan du beställa servicearbeten och reparation från oss. Innan du bokar tid för hjälp, kontrollera att inte fjärrvärmenätet är avstängt.

Prislista felavhjälpning