Hur en flytt går till

Följ din flyttanmälan

Steg 1 Du anmäler din flytt till oss via flyttguiden eller på telefon.

Steg 2 Vi tar emot och registrerar flytten. Har du valt att teckna elhandelsavtal med oss och gett oss fullmakt till kontaktar vi ditt elnätsföretag och meddelar att du valt Vattenfall som elleverantör på din nya adress. Om du tecknat ett elnätsavtal kontrollerar vi att de person- och anläggningsuppgifter som du uppgett är korrekta och ditt avtal med oss kommer att börja gälla från det datum du angett att du flyttar in.

Steg 3 Vi skickar ut en bekräftelse på din flyttanmälan i form av ett välkomstbrev som får hem i din brevlåda senast en vecka efter anmälan. Om du inte har fått hem bekräftelsen en vecka efter du gjort din anmälan, kontakta oss.

Steg 4 Avtalet startar från och med det datum som finns angivet i välkomstbrevet.

Anmäl flytt via Flyttguiden

 

Om du har valt att säga upp ditt avtal med oss

Steg 1 Du säger upp ditt avtal genom att kontakta oss.

Steg 2 Vi registrerar din flytt i vårt system och inväntar det slutdatum du har bestämt.

Steg 3 När angett datum inträffar läser vi av din förbrukning och skickar en slutfaktura till dig. På fakturan står det ”slutdebiterad” och det innebär att det är den sista fakturan du får.

Steg 4 Du betalar din slutfaktura till oss och avtalet är därmed avslutat.

Kontakta oss

Vanliga frågor och svar

Hittar du inte svaret på din fråga?

På våra kundservicesidor hittar du information om el och fjärrvärme. Vi hjälper dig gärna med dina frågor om flytt, elavtal, faktura och betalning och Mina sidor.

Till kundservice