Hur en flytt går till

Följ din flyttanmälan

Steg 1 Anmäl din flytt av elavtalet till oss direkt på webbplatsen eller på telefon, 020-82 00 00.

Steg 2 Vi tar emot och registrerar flytten. När du tecknar ett elhandelsavtal med oss och på samma gång ger oss fullmakt så kontaktar vi ditt elnätsföretag och meddelar att du valt Vattenfall som elleverantör på din nya adress. Om du tecknat ett elnätsavtal på egen hand kontrollerar vi att de person- och anläggningsuppgifter som du uppgett är korrekta, och att ditt avtal med oss kommer att börja gälla från det datum du angett att du flyttar in.

Steg 3 Vi skickar ut en bekräftelse på din flyttanmälan i form av ett välkomstbrev som du får hem i din brevlåda senast en vecka efter anmälan. Om du inte har fått hem bekräftelsen inom en vecka efter att du gjort din anmälan, kontakta oss.

Steg 4 Avtalet startar från och med det datum som finns angivet i välkomstbrevet.


Flytta ditt elnätsavtal 

Om du också har ett elnätsavtal med Vattenfall Eldistribution kan du logga in på Mina sidor och anmäla din flytt där.

Anmäl elnätsflytt 


Om du har valt att säga upp ditt avtal med oss

Steg 1 Du säger upp ditt avtal genom att kontakta oss.

Steg 2 Vi registrerar din flytt i vårt system och inväntar det slutdatum du har bestämt.

Steg 3 När angett datum inträffar läser vi av din förbrukning och skickar en slutfaktura till dig. På fakturan står det ”slutdebiterad” och det innebär att det är den sista fakturan du får.

Steg 4 Du betalar din slutfaktura till oss och avtalet är därmed avslutat.

Kontakta oss

Vanliga frågor och svar


Hittar du inte svaret på din fråga?

På våra kundservicesidor hittar du information om el och fjärrvärme. Vi hjälper dig gärna med dina frågor om flytt, elavtal, faktura och betalning och Mina sidor.

Till kundservice

Ring oss

020-82 00 00

Från utlandet: +46 771 82 00 00

Vardagar 8-18

Via Facebook

Måndag-torsdag 8-21
Fredag 8-17

Kontaktformulär

Kontakta oss dygnet runt via e-post. Vi svarar på din fråga så snart vi kan.