Frågor och svar om Mina sidor

För dig som Vattenfallkund finns flera tjänster och funktioner. Du kan bland annat:

  • Se dina avtal och priser. Du kan själv förlänga, ändra eller teckna nytt avtal hos oss.
  • Göra en flyttanmälan. Det går snabbt och enkelt, och du får hjälp att fylla i uppgifterna.
  • Följa och lär känna din energianvändning. Du kan också jämföra din elanvändning med tidigare perioder och andra hushåll
  • Du som inte är fjärravläst kan lämna mätarställning för fjärrvärme
  • Se alla dina fakturor fem år tillbaka i tiden
  • Enkelt byta betalningssätt till autogiro eller e-faktura
  • Beställa störningsinformation till mobilen
  • Anmäla strömavbrott och göra skadeanmälan

För att logga in på Mina sidor behöver du ditt kundnummer och din personliga kod. Dessa uppgifter finner du uppe till höger på din faktura, om du är ny kund hos oss får du dina inloggningsuppgifter med första fakturan. Kundnumret består av tio (10) siffror och pinkoden av fyra (4).

1. Fyll i ditt kundnummer i inloggningsboxen.
2. Fyll i din kod.
3. Klicka på "Logga in".

Observera att du antingen måste logga in med kundnummer och pinkod ELLER den e-post och det lösenord du själv valt. För att använda din e-post måste du först logga in på Mina sidor och registrera den.

Kontrollera att du har Acrobat Reader installerad på din dator. Programmet går att ladda ned kostnadsfritt.
Gå till Adobe och hämta Acrobat Reader (nytt fönster)

Om du har glömt vilken e-postadress du registrerat kan du alltid logga in med ditt kundnummer och pinkod som du finner uppe till höger på din faktura. Under Mina uppgifter på Mina sidor kan du sedan se vilken e-postadress du valt.

Ja, när du är inloggad på Mina sidor kan du under rubriken Mina uppgifter välja att registrera en e-postadress och ett lösenord som du sedan kan använda när du loggar in. Du kan inte ändra kundnummer eller pinkod.

Lösenordet måste vara 6-10 tecken långt och innehålla både stora och små bokstäver samt minst en siffra.

Du kan alltid logga in med ditt kundnummer och pinkod även om du registrerat e-post och lösenord för inloggning.

När du gjort tre felaktiga inloggningsförsök blir ditt konto spärrat.

Har du försökt logga in med kundnummer blir kontot automatiskt upplåst efter 24 timmar. Innan dessa 24 timmar har passerat kan kontot inte låsas upp. När kontot låsts upp har du endast ett försök på dig att logga in innan kontot åter blir låst.

Observera att du antingen måste logga in med kundnummer och pinkod ELLER den e-post och det lösenord du själv valt. Ditt kundnummer och pinkod hittar du längst upp till höger på din faktura. För att använda din e-post måste du ha registrerat den på Mina sidor.