Faktura och betalsätt

Här hittar du som företagskund information om fakturor och de olika sätt du kan betala fakturorna på. 

Faktura och betalning

På Mina sidor kan du se dina fakturor, skriva ut fakturakopior och välja hur du vill betala. Under Mina fakturor hittar du mer information.

Logga in på Mina sidor

Autogiro

Autogirot måste vara kopplat till ett bankkonto, det går inte att ha autogirot kopplat till ett bank- eller plusgiro.

Pengarna dras automatiskt från ditt konto. Ett bekvämt sätt att betala och du behöver inte vara orolig för att missa någon betalning. Fyll i och skicka in blanketten nedan.

Gör en anmälan för autogiro

E-postfaktura

E-postfaktura är ett bra miljöval eftersom vi sparar på papper, tryck och transport. Fakturan skickas direkt till din e-postadress som ett bifogat PDF-dokument. Du kan välja att ha e-postfaktura för alla företagets anläggningar eller bara för vissa. Vänligen notera att det går bara att registrera en e-postadress som mottagare. 

Anmälan gör du enkelt genom att fylla i vårt formulär på Mina sidor. Tjänsten är helt gratis.

Adressändring och flytt

Om du vill göra en adressändring, alltså ändra adressen dit din faktura ska gå kan du kontakta oss så hjälper vi dig. Det gäller också om du vill skriva över avtalet på någon annan.

Mer om flytt

Betalningsuppgifter

Använd den betalningsinformation som du hittar längst ned på din faktura med OCR-nummer som betalningsreferens eller det bifogade inbetalningskortet. På Mina sidor, under Mina fakturor kan du se vilket OCR-nummer du ska använda och till vilket konto du ska betala.

Plusgiro 413 13 00-8

Bankgiro 5110-8348


Betala från utlandet

När du ska betala en faktura från utlandet behöver du meddela din bank BIC/ SWIFT-kod, IBAN-nummer och OCR-numret som referens. Dessa uppgifter står angivna längst ned på fakturans första sida. Det OCR-nummer du ska använda hittar du också om du loggar in på Mina sidor, under Mina fakturor.

BIC/SWIFT-kod NDEASESS

IBAN-nummer SE 74 9500 0099 6042 0384 9767

Viktigt att veta: Om banken tar ut en avgift för att genomföra transaktionen läggs den till på betalningen. Överföringar från utlandet kan ta några bankdagar extra, tänk på det när du ska betala din faktura.

Kontakta oss

Hittar du inte svaret på din fråga eller söker rådgivning kan du alltid kontakta Kundservice Företag:

Inom Sverige 020-82 10 00
Från utlandet +46 771 29 66 00

Vardagar kl 8-16.30