Så går en flyttanmälan till

Följ din flyttanmälan 

Steg 1. Du anmäler din flytt till oss på telefon eller via flyttblanketten.

Steg 2. Vi tar emot och registrerar flytten. Om du tecknat ett elnätsavtal kontrollerar vi att de person- och anläggningsuppgifter som du uppgett är korrekta och ditt avtal med oss kommer att börja gälla från det datum du angett att du flyttar in.

Steg 3. Vi skickar ut en bekräftelse på din flyttanmälan i form av ett välkomstbrev senast en vecka efter anmälan. Om du inte har fått någon bekräftelsen en vecka efter du gjort din anmälan, kontakta oss på 020-82 10 00.

Steg 4. Avtalet startar från och med det datum som finns angivet i välkomstbrevet.

Om du har valt att säga upp ditt avtal med oss

Steg 1. Du säger upp ditt avtal genom att kontakta oss.

Steg 2. Vi registrerar din flytt i vårt system och inväntar det slutdatum du har bestämt.

Steg 3. När angett datum inträffar läser vi av din förbrukning och skickar en slutfaktura till dig. På fakturan står det ”slutdebiterad” och det innebär att det är den sista fakturan du får.

Steg 4. Du betalar din slutfaktura till oss och avtalet är därmed avslutat.

Vanliga frågor och svar


Hittar du inte svaret på din fråga?

På våra kundservicesidor hittar du information om el och fjärrvärme. Vi hjälper dig gärna med dina frågor om flytt, elavtal, faktura och betalning och Mina sidor.

Till kundservice

Ring oss

Vardagar 8–16.30

020-82 10 00

020-54 00 00 (Företag med en årsförbrukning över 300 000 kWh)

Från utlandet: +46 771 29 66 00

Via Facebook

Måndag-torsdag 8-21
Fredag 8-17

E-post

Kontakta oss dygnet runt via e-post. Vi svarar på din fråga så snart vi kan.

Till kontaktformuläret