När företaget ska flytta

Flyttanmälan och ägarbyte

När ditt företag ska flytta till nya lokaler finns det några saker du behöver göra för att elen ska fungera, det gäller oavsett om du anmält flytten till adressändring eller Bolagsverket.

Du behöver säga upp ditt elnätsavtal och teckna ett nytt i samband med en flytt. Du måste anmäla din flytt till ditt elnätsbolag även om du flyttar inom samma elnätsområde. Vid ägarbyte kontaktar du elnätsbolaget och skriver över avtalet på den nya ägaren av lokalen. Tänk på att elnätsbolaget kan vara olika på olika orter.

  • Elhandelsavtalet: är du nöjd med ditt elhandelsavtal med oss kan du självklart ta med det till din ny lokal, eller så hjälper vi dig hitta ett nytt avtal som bättre passar ditt företags energibehov. Kontakta oss på 020-82 10 00 så hjälper vi dig.
  • Elnätsabonnemanget: om du sen tidigare är kund hos Vattenfall Eldistribution kan du anmäla din flytt skriftligt genom att fylla i och skicka in blanketten Flyttanmälan och ägarbyte till oss senast 10 dagar innan flyttdatum.

Flyttanmälan

Ta reda på vem som äger elnätet

Du kan posta, faxa eller mejla den till:
Vattenfall Kundservice AB
Box 13
880 30 Näsåker
Fax: 090-13 65 90
E-post: foretagskundservice@vattenfall.com

Vanliga frågor och svar


Hittar du inte svaret på din fråga?

På våra kundservicesidor hittar du information om el och fjärrvärme. Vi hjälper dig gärna med dina frågor om flytt, elavtal, faktura och betalning och Mina sidor.

Till kundservice

Ring oss

Vardagar 8–16.30

020-82 10 00

020-54 00 00 (Företag med en årsförbrukning över 150 000 kWh)

Från utlandet: +46 771 29 66 00

Via Facebook

Måndag-torsdag 8-21
Fredag 8-17

E-post

Kontakta oss dygnet runt via e-post. Vi svarar på din fråga så snart vi kan.

Till kontaktformuläret