Flytta med fjärrvärme

Flyttanmälan och ägarbyte

Flyttanmälan och ägarbyte för företag behöver du anmäla skriftligt. Du gör det genom att skicka in blanketten Flyttanmälan/ägarbyte senast 10 dagar innan flytt.

Flyttanmälan/ägarbyte

Posta eller mejla den till:
Vattenfall Kundservice AB
Box 13
880 30 Näsåker
E-post: foretagskundservice@vattenfall.com

Tänk på att:

  • Flyttanmälan/ägarbyte ska vara skriftlig.
  • Senast 10 dagar innan flytt/ägarbyte behöver vi din anmälan.
  • Du är betalningsansvarig fram till dess att flytten har registrerats och mätaren är avläst.
  • Fakturering sker kopplat till inflyttande kund från och med klockan 00:00 på avtalsändringsdatumet.

Uppsägning av fjärrvärmeavtal

Om du vill göra en definitiv uppsägning av ditt fjärrvärmeavtal t.ex. om huset ska rivas eller av annan anledning inte ska ha fjärrvärme kopplat till sig, ska det göras med en skriftlig anmälan. Ditt avtal om fjärrvärmeleverans har tre månaders uppsägningstid om du önskar göra en definitiv uppsägning. Kontakta din säljare (se Priser och orter) för information om hur du går vidare.

LÄSA AV FJÄRRVÄRMEMÄTAREN

Fjärrvärmemätaren är i dag fjärravläst. En avläsning av fjärrvärme gör du bara i samband med att du flyttar eller överlåter ditt fjärrvärmeavtal.

Det finns olika sorters fjärrvärmemätare men de flesta läses av så här:

  • MWh (megawattimmar) syns direkt i displayen.
  • För att få fram m3 (kubikmeter) - tryck på knappen med en pil/triangel som pekar åt höger.

Kontakta oss om du har några frågor eller behöver hjälp att läsa av din fjärrvärmemätare.

Vanliga frågor och svar

Hittar du inte svaret på din fråga?

På våra kundservicesidor hittar du information om el och fjärrvärme. Vi hjälper dig gärna med dina frågor om flytt, elavtal, faktura och betalning och Mina sidor.

Till kundservice