E-postfaktura och autogiro

Autogiro

Med autogiro sker betalningen av fakturorna automatiskt på förfallodagen från det konto du valt. Anmälan till autogiro kan du göra via din bank, då behöver du ditt betalarnummer som du hittar under Mina fakturor på Mina sidor. Du kan också fylla i och skicka in en blankett till oss.

Viktigt att tänka på: ditt företag kan ha autogiro för el och fjärrvärme, men det måste vara kopplat mot ett bankkonto. Det går inte att ha autogirot kopplat till ett bank- eller plusgiro.

Ansökan om autogiro

Skicka till:
FRISVAR
Vattenfall Kundservice AB
Svarspost, 20 463 916
908 50 Umeå

Se ditt betalarnummer


E-postfaktura

E-postfaktura är detsamma som en vanlig faktura, med skillnaden att den skickas direkt till din e-postadress som ett bifogat PDF-dokument.  Du kan välja att ha e-postfaktura för alla företagets anläggningar eller bara för vissa. Vänligen notera att det går bara att registrera en e-postadress som mottagare. Anmälan gör du genom att fylla i formuläret.

Anmäl e-postfaktura 


E-faktura

Enskilda firmor kan få fakturor levererade som e-faktura via sin privata internetbank. Kontakta din bank och anmäl hos dem att ni vill ha e-faktura från Vattenfall. Idag erbjuder också vissa banker e-faktura till företag med organisationsnummer, kontakta din bank för att se om den är en av dem.

Vanliga frågor och svar


Hittar du inte svaret på din fråga?

På våra kundservicesidor hittar du information om el och fjärrvärme. Vi hjälper dig gärna med dina frågor om flytt, elavtal, faktura och betalning och Mina sidor.

Till kundservice

Ring oss

Vardagar 8–16.30

020-82 10 00

020-54 00 00 (Företag med en årsförbrukning över 300 000 kWh)

Från utlandet: +46 771 29 66 00

Via Facebook

Måndag-torsdag 8-21
Fredag 8-17

E-post

Kontakta oss dygnet runt via e-post. Vi svarar på din fråga så snart vi kan.

Till kontaktformuläret