Betalningspåminnelse

Betalningspåminnelse och påminnelseavgift

Om din faktura inte betalas i tid skickar vi ut en påminnelse. Utskicket sker automatiskt när fakturans förfallodatum passerat och vi inte har tagit emot någon betalning. På Mina sidor ser du betalstatus på dina fakturor. Observera att avgiften för påminnelsen är 60 kronor och läggs på nästa faktura.

Har du betalat fakturan i tid men ändå fått en påminnelse?

Kontrollera först att du har angett rätt OCR-nummer och belopp, uppgifterna finns på det förtryckta inbetalningskortet. Du kan se dina gamla fakturor på Mina sidor.
Om OCR-nummer eller belopp avviker från det som är skrivet på fakturan, eller om uppgifterna är otydligt handskrivna, måste betalningen bearbetas manuellt när den matchas mot din faktura. Det kan ta någon dag extra och därför kan en påminnelse ha skickats till dig.

Se dina fakturor

Vanliga frågor och svar


Hittar du inte svaret på din fråga?

På våra kundservicesidor hittar du information om el och fjärrvärme. Vi hjälper dig gärna med dina frågor om flytt, elavtal, faktura och betalning och Mina sidor.

Till kundservice

Ring oss

Vardagar 8–16.30

020-82 10 00

020-54 00 00 (Företag med en årsförbrukning över 300 000 kWh)

Från utlandet: +46 771 29 66 00

Via Facebook

Måndag-torsdag 8-21
Fredag 8-17

E-post

Kontakta oss dygnet runt via e-post. Vi svarar på din fråga så snart vi kan.

Till kontaktformuläret