Anmäla strömavbrott

Behöver jag anmäla?

Är du kund hos Vattenfall Eldistribution kan du själv se om avbrottet redan är registrerat. Om det är registrerat betyder det att vi jobbar på att avhjälpa felet och du behöver inte anmäla det till oss. Eventuell avbrottsersättning utgår automatiskt på kommande faktura. I avbrottskartan kan du också följa utvecklingen på avbrottet.

Till avbrottskartan

Har du ett pågående strömavbrott som inte syns på kartan så ringer du in och anmäler det.

Felanmälan (öppet dygnet runt) 020-82 58 58

Om du har en annan elnätsleverantör är det dit du ska vända dig för information om eventuellt avbrott. Se vem som äger elnätet var.

Till nätområden

 


Kontrollera avbrottet

  • Är ditt företag helt eller delvis utan el?
    Kontrollera om en säkring har gått. Det kan vara antingen en huvudsäkring eller en säkring i ditt företags elcentral.
  • Är även grannarna utan el? 
    Har grannen ström är det troligtvis fel på ditt företags egen anläggning. Om det även är mörkt och strömlöst hos grannarna kan det bero på ett fel i elnätet.

Hittar du inte svaret på din fråga?

På våra kundservicesidor hittar du information om el och fjärrvärme. Vi hjälper dig gärna med dina frågor om flytt, elavtal, faktura och betalning och Mina sidor.

Till kundservice

Ring oss

Vardagar 8–16.30

020-82 10 00

020-54 00 00 (Företag med en årsförbrukning över 300 000 kWh)

Från utlandet: +46 771 29 66 00

Via Facebook

Måndag-torsdag 8-21
Fredag 8-17

E-post

Kontakta oss dygnet runt via e-post. Vi svarar på din fråga så snart vi kan.

Till kontaktformuläret